Skolióza a vadné držení těla

Zakřivením páteře a tím i špatným držením těla jsou svaly neustále nepřirozeně namáhány a to vyvolává bolesti. Zpočátku je obvyklá únava v bederní oblasti po delším sezení nebo stání, později se objevují i bolesti v zádech. Bolest se může stát i chronickou, když dojde k zvýšenému dráždění vazů.

V počátečních stádiích se skolióza špatně diagnostikuje. Teprve v dalších fázích – kdy je ovšem zakřivení páteře již velké,  se jen těžko vrací do normální polohy. Křivka páteře je nejlépe vidět, když se postižený hodně předkloní. Zakřivená páteř může mít podobu C (zakřivení na jednu stranu), S (zakřivení na obě strany) nebo dokonce dvojitého S. K diagnostickým příznakům patří držení ramen v nestejné výšce a šikmé držení hlavy. Mezi příznaky patří také bolesti hlavy, ale i kolen a dalších kloubů dolních končetin.

Skolióza může být v některých případech vrozená, ale nejčastěji je získána až postupem doby.

Je-li skolióza objevena ještě v dětském věku nebo není-li zakřivení páteře ještě příliš velké (do 20°), pak se za velmi účinnou nápravnou metodu pobvažuje vhodné cvičení a léčebná rehabilitace. Cílem je posílení nadměrně namáhaných zádových svalů, které pak pomáhají udržet páteř ve správném tvaru.

Předpokladem úspěchu každého léčebného postupu je určení správné diagnózy a pravidelné kontroly stavu.  Proto u nás před zahájením léčebné rehabilitace projdete vstupním vyšetřením u rehabilitačního lékaře.

• Vyšetření rehabilitačním lékařem
  • Rehabilitace INFINITY method®