Bolesti kloubů

Bolest kloubů může mít různé příčiny. Může se jednat například o artrózu, revmatoidní artritidu, dnu, infekční zánět nebo poranění či přetížení měkkých tkání jako jsou vazy a šlachy. Všechny tyto příčiny mají také různé příznaky, podle kterých lékař určí, o jaké onemocnění se jedná a jak jej léčit.

Jaké klouby trpí nejvíce a jak se to projevuje?

Onemocnění kloubů se vyskytuje nejčastěji v kloubech, které jsou vystaveny větší zátěži, jako kolenní, hlezenní a kyčelní klouby. Výjimkou ale nejsou ani menší klouby jako například rameno, loket či páteř, jejichž opotřebení vzniká zejména z nadměrného jednostranného zatěžování až přetěžování. Tato zátěž ovšem nemusí vznikat pouze při sportu, ale také při běžných denních činnostech a při práci. A když navíc přetížené struktury kloubu začneme cvičit, nemusí to dobře dopadnout. Nejčastější příčinou bolesti kloubů je opotřebení kloubní chrupavky, která ztrácí svoji pružnost a ztenčuje se.  Dále to mohou být potíže se šlachami, vazy, a úpony v oblasti kloubů.

Nejčastější obtíže našich klientů:

Jak probíhá rehabilitace?

Vždy záleží především na příčině onemocnění kloubu. Cílená rehabilitace může být vhodná u velké části onemocnění kloubů. Po vyšetření u nás nastavíme každému pacientovi individuální léčebný rehabilitační plán. I pokud máte omezenou hybnost například kvůli bolesti nebo svému onemocnění, máte nařízený pooperační nebo poúrazový klid, je možné provádět terapii a cvičení s naší metodou INFINITY. Včasně zahájená rehabilitace může v mnoha případech urychlit celkovou dobu léčby.

Jakou další léčbu Vám při bolesti kloubů můžeme nabídnout?

Při léčbě bolestí kloubů a ke zpomalení degenerativních změn kloubních chrupavek lze při terapii využít i vaší vlastní krve. Plazmaterapie se využívá pro omlazení buněk v estetické medicíně, ale je vhodná také pro Váš pohybový aparát. Aplikace plazmy přímo do kloubu je účinná při počátečních stádiích degenerativních onemocnění kloubů, nebo při poúrazových stavech.